Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Honda - Civic 8. gen. képes leírás - Honda.tlap.hu
részletek »

Honda - Civic 8. gen. - Honda.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: honda.tlap.hu » Honda - Civic 8. gen.
Keresés
Találatok száma - 6 db
Autós Világ

Autós Világ

Az egyik pillanatban békés, jól használható családi autó, a következőben pedig már üvöltő, vadul száguldó sportkocsi? Igen! A 201 lóerős Honda Civic Type R mindkét karakterrel rendelkezik! Az ufónak látszó négykerekű viselkedése csupán a gázpedál állásától és a fordulatszám nagyságától függ! Csak bírjuk ideggel! 6,6 másodperc 0-100 km/h-ra! 235 km/h-s végsebesség! Nem rossz, de igazából ezt a régi Type-R is tudta. De ahogy most tudja! Az átalakított i-VTEC erőforrás sokkal finomabban működik az elődjénél, ugyanakkor nem veszítette el pörgős jókedvét sem, legnagyobb teljesítményét, a 201 lóerőt is majd 8000-es fordulatszámnál adja le. Az elektronikus pillangószelep és a könnyített lendkerék miatt a gázadásra is harciasabban reagál a 2 literes aggregát, az átalakított szívóoldali vezérműtengely-állítási technológia miatt pedig sokkal szélesebb fordulatszám-tartományban használható. (A nyomatékgörbe igen lapos: már 2500-as fordulatszámnál a legnagyobb nyomaték 90 %-a rendelkezésre áll.) A hatfokozatú váltó rövidebb áttételei kompenzálják a súlygyarapodást, a váltómű karbonizált szinkrongyűrűi pedig sportosabbb kapcsolást tesznek lehetővé.

Honda Civic 1.8

Honda Civic 1.8

Az volt a kérés, hogy a Honda végre térjen vissza eredeti arcához, és ne undorítóan magas családi autókat, hanem előremutató, stílusos sportkocsikat gyártson? Nesze nektek, itt az űrkorszak! Első bemutatkozás: jól bevágtam a sípcsontomat abba az űrhajós műszerfalba, ami teljesen körbeöleli a vezetőt. Második bemutatkozás: nekitolattam a parkolóban egy oszlopnak. Kicsit korábban: egy halom ember veszi körbe az összes Honda Civic-et a Frankfurti Autószalonon, én meg nem értem, hogy miért. Mi a szép ebben az autóban? Valószínűleg semmi, de mégis vonzza a szemet. Egy perc teljes döbbenet, tátott szájjal lesem és nem tudok betelni a látvánnyal. Pedig még túl sem jutottam a lámpákon. Első találkozáskor aprólékosan szemrevételeztem a Civic-et, mint egy jó nőt az irodában. Először az arcát, aztán a domborulatokat, majd az egészet egybe, le s fel, újra és újra. Ezen az autón aztán van mit nézni. Nem mondanám kifejezetten szépnek, de olyan érdekes fajta. Mint a C4-es, csak az megbízhatatlanul francia, ez meg ugye Honda. Erre szokták mondani, hogy állóhelyben is vadállat. Elhiszem, hogy amikor elindul, apró darabkákra szaggatja az aszfaltot.

Honda Civic 1.8 ES szedán

Honda Civic 1.8 ES szedán

Az új Honda Civic szedánt sokan vádolják konzervativizmussal, pedig csupán ötajtós testvéréhez képest tűnik maradinak. Ha körülnézünk a négyajtós alsó-középkategóriás limuzinok között, meglepve tapasztalhatjuk, hogy a Civic ott is inkább egyediségével, semmint szürkeségével tűnik ki. És akárcsak az űrhajó-Civicen, ezen is nehéz fogást találni.Modern az, amit nem értenek - mondta egyszer Ortega, a spanyol filozófus. A már több mint egy éve megjelent nyolcadik generációs ötajtós Honda Civic pedig nem egyszerűen modern, sokkal inkább ultramodern dizájn-műtárgy. Épp ezért a rajongók mellett szép számmal akadtak és akadnak olyanok is, akik az autót megpillantva csak állnak kezüket széttárva vagy fejüket vakarva, értetlenül, hogy 'emmeg mi?'. Persze a Honda marketingeseit sem ejtették a fejükre. Pontosan tudják, hogy míg Nyugat-Európában az önkifejezés a divat, és szinte minden fogyasztási eszköz ezt a hullámot lovagolja meg, a vásárlók sokkal inkább fogékonyak az újra, egyedire, kifejezőre. Eközben az észak-amerikai és a kelet-európai kompakt autók piaca ennél jóval konzervatívabb, persze más és más okokból.

Prémium Autó Magazin

Prémium Autó Magazin

Városi vadász - A Honda Civic több mint 30 éve boldogítja az autóvásárlókat. Volt régicivic, golyócivic, békalámpáscivic, a mostanit megelőző generáció, a bálnacivic, és a jelenlegi, tesztünk alanyául szolgáló változat, az ufócivic. A modell fejlődése jól példázza a Honda filozófiájának változását: a korai kicsi, könnyű, műszakilag kiemelkedően igényes konstrukciókat mára méretesebb, biztonságosabb, kevésbé őrült autók váltották fel. Tesztünk pezsgőszínű ufócivicjét az ezernégyes (valójában 1339 ccm) alapmotor hajtja, felszereltsége - a Sport elnevezésű - az ehhez a motorhoz kapható legmagasabb. És hogy mit keres egy 83 lóerős, 170-es végsebességre képes kocsi egy prémium autó magazin hasábjain? Nos, olvasatunkban a prémium vásárló nem feltétlenül akar roppant teljesítményt, féktelen száguldást. Bőségesen felszerelt, kényelmes, minőségi autóját egészen más célokra használja. A tesztautót a Honda Hungary Kft. bocsátotta rendelkezésünkre.

Teszt: Honda Civic Type R

Teszt: Honda Civic Type R

Arról már volt szó, hogy a Honda kicsivel, de lenyomta az autópályás rendőrök turbós Octaviáját. Egy érzéki, a végletekig vadítható precíziós szerkezet van a Type R orrában, amilyet eddig csak a Corolla 1.8 TS négyhengeresével éltünk át. Csak ott az autóból hiányzott minden sportosság. Senna is segített Egy-egy cső dörög hátra a háromszögekből Aki beül bármilyen Type R-be, gondoljon egy kicsit Ayrton Sennára. Az első nagyteljesítményű modelljét a Honda még az Imolában meghalt Forma-1-es világbajnok közreműködésével fejlesztette ki a középmotoros NSX-ből. Amikor a durvábbik verzió elkészült belőle, már csak nevet kellett találni neki. A felszúrt motorkerékpároknál bevált az R jelzés, ezért NSX-R lett. Később a Type R-vonulat a tömegautókban is megjelent, és most végre a vezess.hu sem bukta el a tesztautót, mint anno a többször összetört-leölt elődből. Általában kibírom, hogy a kocsik külsejével ne traktáljak senkit, de a sport Civic szerintem ideálisan van felcsicsázva.

[origo] Autó

[origo] Autó

A Honda bemutatta a Civic új generációját A legnagyobb példányszámban eladott modellsorozat teljesen újragondolt tanulmányával rukkolt elő a Honda Genfben. Az új, nyolcadik generációs Civic visszatérni látszik sportos hagyományaihoz. A gyár sajtóközleménye szerint a bemutatott koncepció közel áll a 2006-ban gyártásba kerülő sorozathoz, melyből az ötajtós változatot kifejezetten Európai forgalmazásra fejlesztik. Az új Civicet a Honda angliai gyárában, kettő, négy és ötajtós kivitelben szerelik majd össze. A motorkínálatban szerepelni fog a benzin-elektromos üzemű erőforrás az európai négyajtós modellben, a többi piacon pedig kapható lesz természetes gázzal üzemelő változat is. Dízel erőforrásból a Civic a 2,2 literes i-CTDi blokkot kapja majd meg. A tervek szerint az új Civic kategóriájának egyik legbiztonságosabb és legkörnyezetkímélőbb modellje lesz. Ezt az átalakítást nyilván az amerikai vásárlók bánják kevésbé, hiszen a háromajtós Civic mindig is a sportautókhoz állt közelebb, mint felfújt kabinjukkal az egész családot befogadó bevásárlókocsikhoz.

Tuti menü