Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Honda - Civic 2. gen. képes leírás - Honda.tlap.hu
részletek »

Honda - Civic 2. gen. - Honda.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: honda.tlap.hu » Honda - Civic 2. gen.
Keresés
Találatok száma - 4 db
CanadianDriver

CanadianDriver

It's hard to believe that Honda made it's first real car, the Civic, less than thirty years ago. It's simply amazing how far this company has come in such a relatively short period. A combination of innovative designs, advanced technology and, most important of all, quality products have made Honda a market leader. In the small car segment Honda Civic is the car that others now use to measure their products. A second generation of Civic arrived in 1980, and since then a four year product redesign cycle has become the norm at Honda. The little hatchback had already grown a trunk and stretched into a 'tall-body' wagon during its third stage of development and a little two seater sporty version, known as the CRX, was also added to the Civic line. A good little car became a great little car in 1988. The fourth generation Civic was billed as stronger, roomier and more aerodynamic and it elevated this small car beyond its economical mini transporter roots. Its long wheelbase cab-forward design, a double wishbone suspension and a fuel injected, four valve all-aluminum engine were performance enhancements previously reserved for more expensive vehicles.

Civic 2nd generation

Civic 2nd generation

Kuala Lumpur, Malaysia - A1 Team Malaysia welcomes the recently launched PLUS Expressways backed road safety campaign. A1 Team Malaysia was represented by Azrai Razuan at the event held to publicise this new initiative, which was held at Persada PLUS, the PLUS Expressways headquarters. PLUS, a commercial partner of the team, has already linked with the A1 Team Malaysia to produce two road safety public service announcements. The team will be supporting the new campaign, adding its voice to the call for everyone to improve safety on the Malaysian roads. MUFORS, meaning Malaysians Unite For Road Safety, is focused on a website, www.090909.org.my and is a hub for the activities connected to the campaign. All Malaysians are encouraged to make a pledge on how they can contribute to reduce accidents and save lives. The aim is for everyone to honour these pledges on the campaign event day, 9th September 2009. A1 Team Malaysia, as an international motor racing team representing its nation, is keen to use its high profile to publicise the campaign. The team will be making pledges on the website and using every opportunity to promote the values of this new initiative.

Felszállási engedély

Felszállási engedély

Alig mutatták be nemzetközileg az új Civicet, mi türelmetlenül vártuk a sajtótesztre kiutalt autót, de az csak nem akart megérkezni. Gyorstesztünk után körülbelül fél évnek kellett eltelnie, hogy végre egy egész hétre beleülhessünk egy tesztautóba, igaz, akkor rögvest a - jelenleg - csúcsteljesítményű változat jutott, a 2,2 literes turbódízel motorral. Az űristen után most jött az úristen, amikor kiderült, hogy bár néhány részlet nem gyógyult be az autón, még mindig - pestiesen szólva - szakít az autó, főleg ezzel a motorral. De ne szaladjunk ennyire előre, jöjjön előbb egy kis elmélkedés. Már a gyorstesztben is említettük, de nem árt átismételni, hátha a többi gyártó is észbe kap. Tehát a kilencvenes évek közepére, és az ezredfordulóra jellemző autóelcsúnyulás után a Honda volt az első, és eddig szinte egyedüli, aki merészen bánt a tervezőceruzával ebben a kategóriában. A kicsi, lapos és fürge Civic-generációk után ugyanis annyira elcsaládiasodott az autó, hogy a sportváltozat is inkább mosolyogtató volt, mint tiszteletet keltő. Ugyanez történt például a Mazdával is, náluk a 323F tunyult el a családi költségvetés, no és a német piac miatt. A Honda azonban kétségkívül elhúz bátor ötletével, vagyis azzal a koncepcióval, amellyel egy szigorúan legújabb technológiával telepakolt, alapjában véve is sportos, de családilag is jól használható autót alkotott.

Honda Civic (second generation)

Honda Civic (second generation)

The 1980 Civic debuted with a more angular shape, increased engine power, and larger dimensions in all models. The wheelbase now measured 88.6 inches (225 cm) for the hatchback (the two-door 'sedan' was dropped) and 91.3 inches (232 cm) for the wagon. All Civic engines now used the CVCC design; the base 1335 cc ('1300') engine made 55 hp (41 kW), while the 1488 cc ('1500') engine produced 67 hp (50 kW). Three transmissions were offered: a four-speed manual (on base models), a five-speed manual and a two-speed automatic.[1]

Tuti menü